Badanie korozyjności auta – zdaniem mechaników
Które części samochodów najczęściej dopada korozja? Jakimi sposobami możemy sobie z nią radzić lub jak sprawić, by prawdopodobieństwo korozji spadło do minimum? Podpowiadamy!
Skąd bierze się korozja?
Zdaniem mechaników regularnie spotykających się z problemami korozji w samochodach klientów, oparte na obserwacji i doświadczeniu badanie korozyjności wykazuje, że korozja w przypadku samochodów na polskich drogach najczęściej dotyka drzwi, błotników oraz pokrywy bagażnika. Ale dlaczego? Wpływ na to mają między innymi: zmienne warunki klimatyczne, zbyt cienko nałożony lakier, zły sposób odśnieżania (ciekawe, czy zimie znów uda się zaskoczyć polskich kierowców?), a także brak przygotowania samochodu do zimy. A niestety usuwanie korozji jest trudniejsze niż zakonserwowanie samochodu, zanim ta się jeszcze pojawi.
Środki antykorozyjne
Jeśli w przypadku naszego samochodu widać już zaawansowaną korozję – powinna ona zostać natychmiastowo usunięta mechanicznie. Zdecydowanie lepiej udać się do mechaników, jednak koszt usług jest bardzo wysoki i sięgać może nawet dwu tysięcy złotych. W wielu przypadkach lepiej jest więc zardzewiały element wymienić niż go czyścić. Natomiast samodzielna walka z korozją jest trudna, choć środki antykorozyjne nie są drogie – wiążą się jednak z procesem długotrwałym i... brudnym. Dobrze jest zdemontować koła, wydech oraz elementy, na których chcemy pozostawić tylko fabryczną powłokę; używanie baranka wiąże się z zabrudzeniami, dlatego nie róbcie tego bez kanału lub podnośnika i garażu, który można pobrudzić.
Śnieżna zima to główny powód takich zmartwień, a stosowana przez drogowców sól wcale nie pomaga. Przed rozpoczęciem sezonu zimowego nie tylko zmieńmy więc koła, ale i zabezpieczmy samochód przed korozją, na przykład woskiem. Porządna warstwa utrzymać się powinna do wiosny. Powodzenia!