Jak dobrze zareklamować reataurację?

Jak dobrze zareklamować reataurację?

Prowadzisz własną restaurację i zastanawiasz się, w jaki sposób ją wypromować? Spieszymy z podpowiedzią! Skupić należy się na wielu aspektach: opiniach klientów, widoczności w sieci, ale również nawiązywaniu relacji z potencjalnymi gośćmi w przestrzeni publicznej. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych rozwiązań.

Media społecznościowe

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii reklamowej dla restauracji są oczywiście social media. To właśnie tutaj goście zasięgają informacji na temat lokalu, sprawdzają jego opinie oraz menu. Jeśli chcesz mieć pewność, że media społecznościowe twojej restauracji są prowadzone prawidłowo, skuś się na współpracę z doświadczonym specjalistą. Dzięki temu twoja strona na Facebook'u lub Instagramie stanie się prawdziwą wizytówką restauracji! Istotne jest regularne publikowanie postów, zdjęć potraw oraz informowanie o ciekawych promocjach. Warto uruchomić także płatne kampanie, które w krótkim czasie poprawią widoczność strony lokalu w sieci. Sprawdzona agencja reklamowa, Warszawa czy Wrocław - nie ma to znaczenia! Specjaliści od reklamy i marketingu bardzo często pracują zdalnie. Ważne, aby mieli doświadczenie w promowaniu restauracji!

Reklama w przestrzeni miejskiej

Kolejnym sposobem na promowanie restauracji są reklamy outdoorowe. Zastanów się, w której części miasta mieszkają twoi potencjalni klienci, lub gdzie najczęściej przebywają. To właśnie tam warto zamieścić reklamę, np. w postaci billboardu lub baneru. Jeśli twoją grupą docelową są raczej osoby młode i aktywne, dobrym pomysłem będzie efektowna reklama w centrach handlowych. Właściciele restauracji bardzo często mają opory wobec inwestowania w reklamę zewnętrzną. Sądzą, że to zbyt droga forma promocji i wybierają np. dużo tańsze ulotki. Prawdą jest, że reklama na ulotkach już dawno przestała działać - ludzie najczęściej je wyrzucają, nie spoglądając nawet na treść. Billboard lub inna reklama outdoorowa ma to do siebie, że przyciąga uwagę i wzbudza ciekawość, działając tym samym dużo skuteczniej.

Odpowiednia ekspozycja

Jubilerzy eksponują biżuterię, sklepy odzieżowe wystawiają stylizowane manekiny, biura podróżny umieszczają w witrynach oferty wycieczek...dlaczego? Ponieważ tego typu działania wpływają na podświadomość odbiorcy i kreują jego potrzeby w czasie rzeczywistym. Jak wykorzystać ten sposób do promowania restauracji? To proste! Zorganizuj degustację przed lokalem, wywieś na zewnątrz zdjęcia posiłków lub wystaw menu przed wejściem. Bardzo prawdopodobne, że przechodnie sprawdzą kartę twojego lokalu i zachęceni apetycznymi potrawami zdecydują się wejść na obiad lub kolację!