Jak rozwinąć kompetencje pracowników działu marketingu?
Dział marketingu to jeden z najważniejszych działów w każdej firmie. To właśnie pracownicy marketingu odpowiadają za promowanie marki wśród potencjalnych klientów i wyróżnianie jej na tle konkurencji. Jak rozwinąć kompetencje tego typu specjalistów, aby efekty ich działań były jeszcze lepsze? Podpowiadamy!
Szkolenia z zakresu mediów społecznościowych
Media społecznościowe to obecnie najpopularniejsze kanały marketingowe. Do najpopularniejszych należą oczywiście Facebook oraz Instagram, a także platforma wideo YouTube. Na popularności zyskuje również branżowy portal LinkedIn. A czy twoi pracownicy działu marketingu orientują się w najnowszych trendach dotyczących mediów społecznościowych? Czy wiedzą, jak prowadzić skuteczne działania np. w obrębie portalu Pinterest czy TikTok? Jeśli nie, powinieneś czym prędzej zorganizować dla nich dedykowane szkolenie właśnie z tego zakresu. Kampanie sprzedażowe czy wizerunkowe Pinterest Ads oraz TikTok Ads są niezwykle skuteczne i szeroko wykorzystywane w każdej branży, dlatego jeśli chcesz dotrzymać kroku konkurencji, musisz mieć na swoim pokładzie kogoś, kto będzie potrafił je wdrożyć.
Wsparcie techniczne
Kolejna istotna kwestia w rozwoju kompetencyjnym pracowników działu marketingu dotyczy zasobów technicznych. Warto raz na jakiś czas podpytać specjalistów, czy aby na pewno nie potrzebują dodatkowego sprzętu do codziennej pracy. Być może okaże się, że w firmie przydałby się profesjonalny aparat fotograficzny, kamera, mikrofon czy nawet szkolenie microsoft 365 dla tych osób, które nie do końca pewnie czują się w programach z tej grupy produktów. Pamiętaj, że inwestycja w zespół prędzej czy później zwróci ci się z nawiązką!
Premie uznaniowe za inicjatywy
Co prawda premie uznaniowe nie są czynnym elementem rozwijania umiejętności i kompetencji pracowników, jednak pełnią niezwykle istotną rolę w ich motywowaniu do podejmowania różnego rodzaju inicjatyw dodatkowych. Jeśli zatem chcesz, aby twoi specjaliści sami szukali możliwości rozwoju i dodatkowo dzielili się swoją wiedzą wewnątrz zespołu, powinieneś ich za to dodatkowo wynagrodzić, ponieważ nie jest to integralna część ich umownych obowiązków. Warto wprowadzić premie uznaniowe za wszystkie inicjatywy, które pracownicy marketingu podejmują samodzielnie, czyli np. organizują wewnętrzne szkolenie z zakresu, który mają perfekcyjnie opanowany, aby wyrównać poziom wiedzy u pozostałych osób. Pracownicy, którzy organizują podobne spotkania są naprawdę na wagę złota i zdecydowanie warto ich docenić!