Jak wypromować własny kurs online?
Jesteś autorem własnego kursu online i zastanawiasz się, jak go wypromować, aby cieszyć się z dobrych wyników sprzedażowych? Możliwości w tym zakresie masz naprawdę wiele, a kilka z nich omówimy w naszym dzisiejszym artykule. Sprawdź, o co koniecznie musisz się zatroszczyć, aby wypromować swój kurs!
Dopasuj kampanię do rodzaju kursu
Podczas prowadzenia działań promocyjnych dla własnego kursu online niezwykle istotne jest przyjęcie konkretnej strategii. Działanie bez ustalonego wcześniej planu może bowiem jedynie narazić się na dodatkowe koszty, które nie zwrócą się w postaci zakupów szkolenia. Co zatem należy zrobić? Na samym początku należy przede wszystkim dobrać konkretne kanały i możliwości do rodzaju kursu, a właściwie do specyfiki twojej grupy docelowej. Postaraj się zatem określić i zcharakteryzować ją możliwie najdokładniej, ponieważ wpłynie to na twoje późniejsze decyzje odnośnie konkretnych kampanii czy innych działań.
Media społecznościowe
Kolejne działania, które warto wdrożyć w celu wypromowania autorskiego kursu online, to kampanie w mediach społecznościowych. Możliwości w tym zakresie masz naprawdę wiele, a poszczególne kanały umożliwiają ci niezwykle precyzyjne targetowanie grupy docelowej. Pod uwagę powinieneś wziąć przede wszystkim dedykowane kampanie Facebook Ads, Google Ads oraz TikTok Ads. To platformy, które zrzeszają obecnie miliony użytkowników w każdym wieku, a pośród nich z całą pewnością znajdują się również twoi potencjalni klienci! Jeśli twój kurs dedykowany jest dla wyspecjalizowanej branży zawodowej, możesz również zwrócić uwagę na możliwości oferowane przez portal LinkedIn.
Współpraca z blogerami i influencerami
Ostatnią kwestią, na którą chcielibyśmy zwrócić twoją dzisiejszą uwagę, jest tzw. influencer marketing. Polega on na podjęciu współpracy ze starannie dobranymi partnerami, którzy posiadają silną społeczność w mediach społecznościowych i mogą pochwalić się imponującymi zasięgami. Wówczas w zamian za promocję twojego kursu na swoich kanałach mogą oni otrzymywać od ciebie prowizję lub po prostu stałe wynagrodzenie ryczałtowe. Kwestia ta jest dość indywidualna, jednak tego typu działania są obecnie uznawane za jedne z najbardziej skutecznych i efektywnych. Pamiętaj, że bardzo dużo zależy również od rodzaju kursu, który wyprodukowałeś. Niezależnie jednak od tego, czy stworzyłeś nowoczesny kurs językowy, czy kompleksowe szkolenie microsoft 365, abyś czerpał sensowne zyski ze sprzedaży swojego dzieła, musisz wdrożyć odpowiednie działania promocyjne i marketingowe.