Na czym polega pozycjonowanie firmy?
Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania związane z tworzeniem wizerunku naszej marki w świadomości klienta. To jeden z najważniejszych aspektów kreowania firmy i produktu. Jak nie trudno się domyślić, jego wpływ na sukces przedsiębiorstwa jest ogromny.
Pozycjonowanie firmy
Wykreowanie tego, jak nasza firma będzie postrzegana przez klienta, wymaga działania wielopoziomowego. Nie możemy ograniczać się wyłącznie do stworzenia prostego wizerunku i podstawowej reklamy. Dotarcie do świadomości odbiorcy wymaga przede wszystkim łatwej dostępności. Cóż z tego, że stworzymy mapy percepcji konkurencji, przeprowadzimy badania rynku i skrupulatnie zaplanujemy to, jak chcemy być widziani, jeśli nikt nas nie dojrzy.
W dzisiejszym świecie najprostszym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów jest Internet. Żadna, nawet malutka rodzinna firma nie obejdzie się bez własnej witryny i kont w mediach społecznościowych. Młode pokolenie klientów postrzega rynek głównie poprzez pryzmat sieci, starsi również zmienili swoje nawyki. Bez porządnej wizytówki w Internecie ciężko dziś cokolwiek zdziałać.
Jak zaistnieć w sieci?
Pierwszym krokiem jest oczywiście stworzenie samej witryny lub profili. Musi być ona przejrzysta, estetyczna i wygodna w obsłudze. Następnie musimy zadbać o wypełnienie jej niezbędnymi danymi. Gdy nasza wizytówka będzie gotowa, musimy jakoś dotrzeć z nią do klienta. Tutaj przychodzi z pomocą pozycjonowanie stron www, czyli usługi polegające na profesjonalnym zoptymalizowaniu naszej witryny.
Specjaliści z zakresu SEO (ang. "Search Engine Optimization") są w stanie w taki sposób skorygować i wypromować w algorytmie wyszukiwarki naszą stronę, że znajdzie się ona w czołówce wyników wyszukiwania dla słów reprezentujących dokładnie to, czym się zajmujemy. Strona zacznie więc działać jak globalny baner reklamowy, który widzą tylko ci, którzy potrzebują naszych usług. Nie ma lepszego sposobu na pozyskanie klientów niż zwyczajnie bycie pod przysłowiową ręką.
Spójność działań marketingowych
Bardzo istotną kwestią jest też spójność naszego przekazu. Nie promujmy konkretnego wizerunku działalności tylko dlatego, że jest popularny. Klient musi wiedzieć, czego spodziewać się po naszej działalności już z samego kształtu strony internetowej. Nikt nie sprzedaje przecież garniturów giełdzie rolnej, tak samo jak nikt nie otwiera sklepu z paszami w eleganckiej galerii handlowej. Wizerunek zawsze budujmy na podstawie oferty, a ofertę na podstawie wizerunku. Przekaz nie może wprowadzać klienta w błąd, kluczem do sukcesu jest rzeczowość, wiarygodność i nienaganna obsługa. Jeśli nie mamy doświadczenia w zakresie kreowania marki i promocji internetowej, zwróćmy się do specjalistów.