Porady dla właścicieli obiektów noclegowo-gastronomicznych
Prowadzisz punkt noclegowo-gastronomiczny? Być może zastanawiasz się, jak usprawnić jego funkcjonowanie, a także podnieść standard oferowanych usług? Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy kilka porad!
Standard wyposażenia pokoi
Standardowe wyposażenie pokoju hotelowego obejmuje zwykle łóżko, stolik lub półkę nocną przy każdym miejscu do spania. Do tego dochodzić może reszta umeblowania, czyli: szafa, biurko albo stolik, a także lustro. Jeżeli chcesz podnieść standard swojego obiektu noclegowego, zacznij od podniesienia standardu tych rzeczy (małe niskie łóżko ze sklejki zamień, na przykład, na łóżko sypialniane kontynentalne) – goście znacznie bardziej docenią obiekt, gdy będzie komfortowy i stylowy, zadbaj także o małe dodatki, choćby obrazy na ścianach i kolorystycznie dobrane zasłony.
Funkcjonalna recepcja
Jeżeli chcesz podnieść standard obiektu noclegowego, aby przyciągnąć większą ilość gości, licz się z tym, że praca recepcjonistek i recepcjonistów może stać się dużo bardziej wymagająca, a procedury check-in i check-out zdarzać się będą częściej. Tego Ci przecież życzymy! Aby jednak usprawnić system, postaw na profesjonalny program recepcyjny. Odpowiednie oprogramowanie hotelarskie sprawi, że wszystkie rezerwacje pokoi zostaną prawidłowo oznakowane, łatwiej będzie również zaplanować nadchodzące w obiekcie wydarzenia oraz rozplanować zarządzanie pokojami, aby pomieścić większą liczbę gości.
Zadbaj o szczegóły
Popraw atmosferę obiektu nie tylko w pokojach i na recepcji, ale również w pomieszczeniach rekreacyjnych (na przykład, jeśli obiekt posiada centrum SPA lub saunę) oraz w restauracji. Prawdziwym must have jest nastrojowa muzyka do restauracji, zmieniająca się w zależności od pory dnia, dopasowana może być również wydarzeń. Do tego dodatki – zawsze świeże kwiaty, zapach parzonej kawy o poranku. Możesz także w rogu postawić chociażby fortepian lub pianino. Instrumenty mogą być ozdobne, ale stanowią również funkcję rekreacyjną – dla klientów oraz pracowników z prawdziwą „żyłką” do muzyki.
To tylko niektóre z pomysłów, jak zadbać o wyższy komfort swoich klientów. Jeżeli masz swoje sposoby, by poprawić jakość usług w obiektach gastronomiczno-noclegowych, koniecznie się nimi podziel. Zachęcamy!