ZADBAJ O SWÓJ LAPTOP JUŻ TERAZ!

ZADBAJ O SWÓJ LAPTOP JUŻ TERAZ!

Właśnie dotarł do Ciebie Twój nowy laptopa, a już martwisz się o jego stan techniczny? Chcesz, by służył Ci jak najdłużej? A może ma on już kilka lat użytkowania za sobą i czas zadbać o jego sprawność? Nic trudnego. Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach.

LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ


Czasem lepiej być tak po prostu ostrożnym. Otwierając i zamykając laptopa, staraj się za każdym razem chwytać za środek matrycy – dzięki temu zadbasz o zawiasy. Dość logicznym jest, by na sprzęcie nie spożywać posiłków i nie stawiać w jego pobliżu pełnych szklanek czy kubków – o ile łatwiej jest wyczyścić klawiaturę, o tyle zalany sprzęt odratować dość ciężko i na pewno nie tanim kosztem. Lepiej też nie zabieraj laptopa do łóżka bez odpowiedniej podkładki chłodzącej, na tej samej zasadzie nie trzymaj go zbyt długo na kolanach – podzespoły lubią się dość szybko nagrzewać. Co jeszcze? W starszych sprzętach odłączaj ładowarkę, nie przeładowując baterii – to sprawi, że przedłużysz jej żywotność. Oczywiście zadbaj o regularne czyszczenie i konserwację kluczowych elementów – laptop profilaktycznie serwisowany będzie służył Ci dłużej.

A GDY JUŻ TRZEBA LECZYĆ…


Niestety nawet najlepsza dbałość nie uchroni Twojego sprzętu od każdego zła, może jednak odsunąć je w czasie. Zużywanie podzespołów to sprawa pewna i wcześniej czy później prowadzi do awarii. Jeżeli nie znasz się na naprawie swojego sprzętu, nie ryzykuj. Skorzystanie z polecanego serwisu w celu rozpoznania usterki oraz wyceny naprawy to najlepsze, co możesz zrobić.
Jeżeli Twój sprzęt wciąż ma aktualną gwarancję, nie czekaj, a skorzystaj z przysługującego Ci prawa konsumenta. Kluczowa jest, oczywiście, marka – jeżeli jesteś użytkownikiem laptopa firmy Asus – naprawy gwarancyjne będą miały miejsce tylko i wyłącznie w serwisie właśnie tej firmy. Zajrzyj do karty gwarancyjnej i dowiedz się, jak skontaktować się z wyznaczonym działem obsługi klienta, wszystkie dane na pewno znajdziesz również w sieci.


Jeżeli jednak sprzęt nie ma już aktualnej gwarancji, nie musisz oddawać go do firmowego, dedykowanego mu serwisu. Tych dostępnych na rynku jest tylko coraz więcej – niestety niekoniecznie w każdym z nich serwisanci znają się na tym, co robią.

JAKI SERWIS WYBRAĆ?


Przede wszystkim rozeznaj się w temacie opinii na temat firm znajdujących się w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania. Jeżeli masz szansę oddać laptopa do serwisu, który znajduje się niedaleko, sprawdź, jak wygląda firma osobiście. Absolutnie nie zostawiaj sprzętu w miejscach podejrzanych, które nie wzbudziły Twojego zaufania, sugeruj się też kulturą pracowników i ich obyciem.
Serwis maszyn musi być znany, polecany i świadczyć pełen zakres usług. Zwróć uwagę na to, jak taki serwis długo utrzymuje się na rynku i dowiedz się, czy pierwsza diagnoza, którą oferują serwisanci, na pewno jest bezpłatna. Nie dopuść do sytuacji, w której pracownik sprawdzi sprzęt i wydrukuje paragon za wstępną usługę – jeżeli taka jest polityka firmy, musisz zostać o koszcie poinformowany wcześniej. Jednak istnieje spora część serwisów, która za pomocą darmowej diagnozy zdobywa zaufanie wśród klientów, więc nie musisz przepłacać za wstępne rozpoznanie problemu. Upewnij się również co do udzielanej gwarancji na serwisowane elementy.


A co, jeżeli serwis, który wybrałeś, nie jest zlokalizowany w Twoim mieście?

ZADBAJ O BEZPIECZEŃSTWO


Laptop to bardzo delikatne urządzenie elektroniczne, które nie lubi wstrząsów. Jeżeli nieodpowiednio go spakujesz – może się okazać, że jego stan techniczny po rozpakowaniu go w serwisie jest gorszy, niż był przed wysyłką. Z tego powodu nie należy oszczędzać na materiałach opakunkowych. Złym pomysłem jest wykorzystanie jedynie kartonu – o wiele lepszym jest wcześniejsze pakowanie w folię. Laptopa owiń szczelnie najlepiej folią bąbelkową i dopiero wtedy spakuj go ostrożnie do pudełka. Dobrze, jeżeli posiadasz opakowanie oryginalne. Jeżeli jednak tak nie jest, zadbaj o to, by owinięty laptop nie był w kartonie zbyt luźny. Do tego wykorzystać możesz styropian, gąbkę, czy nawet papier.
Nie zapomnij do opakowania dołączyć zasilacza, dodając także do paczki pisemny opis usterki i swoje dane. Jeżeli wcześniej kontakt z serwisem utrzymywany był przez pocztę e-mail, do paczki możesz dołączyć również całą wydrukowaną korespondencję. Ułatwi to pracę serwisantom i na pewno przyspieszy proces naprawy.


Powodzenia!